Som erhvervsdrivende er man udmærket klar over, at sin virksomheds overlevelse, fremgang og profit, er drevet af kunder, hvortil der sælges. Det er profitten som afgør, hvor stor succes din virksomhed får. Netop af den grund har du sikkert allerede stort fokus på at skabe gode kundekontakter og indhente nye kunder. Men hvad med de kunder, som du allerede har?

Studier viser, at det er lettere at sælge til kunder, som allerede har et tilhørsforhold til virksomheden. Her er det oplagt at benytte sig af mersalg, og på den måde øge profitten.

Derfor er mersalg godt til at øge profitten

Der er en frase, som går på, at det er billigere og nemmere at beholde en kunde, end at skulle ud og anskaffe sig en ny. Alligevel er der mange virksomheder, som nærmest glemmer deres eksisterende kunder i jagten på nye. Denne strategi er sikkert godt for noget, men vil du have profit og gode kunderelationer, er det vigtigt også at bruge tid og ressourcer på at pleje de kunderelationer, virksomheden allerede har.

At sælge mere til allerede eksisterende kunder er nemmere end at skulle ud og sælge til helt nye kunder. Det viser undersøgelser. For din virksomhed betyder det, at det sagtens kan betale sig at lægge mere energi i at nå ud til allerede eksisterende kunder. Blot fordi virksomheden allerede har dem skrevet i sin kundeportefølje, betyder det ikke, at der ikke kan sælges mere til dem. Nej, med mersalg til dine kunder, kan du nemt øge profitten i dit firma.

Skab nemt mersalg til dine kunder

At skulle ud og skabe mersalg til sine allerede eksisterende kunder – eller tidligere kunder – er slet ikke så besværligt, som man umiddelbart kunne forestille sig. Ved nemt at benytte sig af et firma til at skabe mersalg til dine kunder, skal du praktisk talt ikke gøre noget selv. Nej, du kan i stedet fortsætte med dine vante daglige aktiviteter. Så kan du blot læne dig tilbage – så at sige – og vente på, at de tidligere kunders ordrer melder sig ind.

Dette mersalg til tidligere kunder kan sagtens være det, som giver din profit det sidste skub det mangler, for at blive rigtig godt. Har du også mersalg til eksisterende og tidligere kunder med i din virksomheds plan for profit, kan du nå ud og samme et endnu større markedsområde.

De gode kunderelationer kan ses på bundlinjen

Det er bestemt ikke spildt at investere i at få et firma til at opsøge dine kunder telefonisk for at skabe mersalg. Selv hvis det ikke skulle lykkedes i første omgang, vil dine kunder sikkert blive glade for at få mulighed for at få svar på eventuelle spørgsmål, ydet god service og mulighed for at forhøre sig om nye produkter.

Når du plejer de kunderelationer, som allerede eksisterer i din virksomhed, vil det kunne ses på bundlinjen. Derudover vil du få glade og tilfredse kunder, som vil vende tilbage til din virksomhed, når et behov for dit produkt eller ydelse opstår.